Lila ~

Hårfärg: Joanna's Juicy eggplant | Hårbomb: Revlon nutri color creme 200

Jag har haft nästan alla hårfärger jag kan komma på, men jag har aldrig tyckt om en hårfärg så mycket att jag inte velat byta efter si sådär två månader. Det känns ganska bra med den jag har nu faktiskt. Har alltid varit ångestfylld över vad jag ska ha för hårfärg, vad jag ska färga härnäst och sen har jag förstås varit lite ledsen över att det inte finns många färger kvar att testa. Jag ser inte det som något bra egentligen, jag vill trivas med en färg i gärna flera år och känna mig jättefin i just den, förhoppningsvis så har jag funnit rätt färg för mig ett tag framöver nu. Har inte minsta lust att byta, som tur är, för jag vill gärna börja sköta om mitt hår bättre,
det är på tiden, stackars. (Tar gärna emot tips om hårvård i kommentarerna)

Färgen sitter bra för att vara onaturlig, alltså lila och andra färger är svåra att ha. Jag har haft två ljusare nyanser av lila förr vilket var ett rent helvete,
men nu har jag funnit min soulmate. Den är som en vanlig hårfärg, kan köpas svinbilligt på vilken Willys som helst och den försvinner inte efter första duscharna. 
Är verkligen jättenöjd! Go purple!
 

2013-09-09 | 23:17:00 | general blog | 4 Kommentarer


comments


» Emmaa

Ett bra hårtips är kokosolja! kostar typ 50kr i hälsobutik/mataffär, så har man det i håret o en påse/badmössa o en handduk runt i typ 30 minuter innan man ska duscha, sen sköljer man igenom håret o därefter shampoo och balsam så blir håret som nytt!

2013-09-15 // 16:54:52
» veronica

Din färg är verkligen assnygg! Köpte lila manic panic men den går ju ur hur snabbt som helst, kanske ska testa joanna! Annars är nog special effects hårfärger rätt bra :3

Svar: Jag har tidigare bara använt directions när jag velat ha knasiga färger. Har testat flera olika lila men usch säger jag bara, de är skit i jämförelse med Joanna kombinerat med hårbomb! ;)
Erica Elly Paulina Gabrielsson

2013-12-16 // 14:28:39
» Izabella

Hur länge sitter färgen i ungefär engligt förpackningen :o? finns det i toning^?

Svar: har inte sparat förpackningen :( men på mig som duschar håret bara ett par gånger i veckan så sitter färgen i ett par veckor, men det blir som bäst om man duschar med en hårbomb när det behövs fyllas på med färg. det sliter inte på håret utan vårdar snarare, är inte särskilt jobbigt och man slipper köra på riktig färgning!det är bara joanna juicy eggplant som finns, ingen toning (?)
Erica Elly Paulina Gabrielsson

2014-01-13 // 12:09:24
» Pika

http://www.pema.cc/joanna--harfarg--juicy-eggplant--37-p-28645-c-2752.aspx

Är det den du menade? Jag blonderade mitt hår igår och prova schwarkopf lila och rosa. Det lila tog typ inte ett skit. För jag ville ha lila med rosa dipdye. Och ja det vart helt misslyckat. :(

Svar: ja det är den, den finns på willys. Fast jag skulle nog faktiskt rekommendera att du bara köper en revlon hårbomb i färgen 200 utan att färga med joanna under. Det blir en varm fin lila av den, jag använde den nästan hela tiden när jag hade lila.Alla andra färger kräver att man är nästan helt vithårig innan för att de ska bli riktigt lila.
Erica Elly Paulina Gabrielsson

2015-01-02 // 00:38:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
remember me

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback