Auberginegrytan from heaven!

 
Jag vill dela med mig av ett recept på en superenkel auberginegryta. Den är så himla god och jag skulle nästan välja den före pizza any day! Ni bara måste testa den! Passar bäst till basmatiris eller jasminris.

Ca 4 portioner

1 aubergine
1 gul lök
1/2 dl röda linser
1 tsk salt
2 krm gurkmeja


1. Koka ris. 

2. Skär auberginen i små bitar och löken i grova bitar. Bryn tillsammans i olja i en mindre kastrull i ca 5-7 min.

 

3. Koka upp de röda linserna i en kastrull med 1 liter vatten. Sila sedan bort vattnet direkt och fyll på med nytt så att det precis täcker linserna. Koka linserna i 10 minuter till under lock på medelvärme. Lägg linserna i auberginegrytan och mixa ihop röran lite med en stavmixer. Krydda med salt, gurkmeja alt. lite curry.



4. Njuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuut!

 

Så himla inte vad jag brukar posta men jag kände att jag ville dela med mig av detta recept. Kanske ska jag börja blogga mer mat? hmm.
 

2017-05-25 | 18:00:00 | general blog | 1 Kommentarer


comments


» ajlimullersandvik.blogg.se

Det verkar UNDERBART <33

Svar: Supergod, lovar!!
Erica Elly Paulina Gabrielsson

2017-05-25 // 19:22:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
remember me

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback