ceramic teapots

vit gjuten tekanna, stengodslera | svart ringlad tekanna, stengodslera

Det här är det färdiga resultatet på mina tekannor jag gjorde i keramiken på Rudbecksgymnasiet i Tidaholm. De blev inte perfekta men jag är ändå svinnöjd! Den vita tekannan var så utmanande, det var ju trots allt den första jag någonsin gjort. Jag fick ta mycket hjälp av min lärare för det fanns så många svårigheter, som hur man skulle göra pipen så bra som möjligt, tjocklek, handtag och allt det där. Det var en enda stor utmaning. Den svarta tekanna däremot kunde jag vara mer fri med, 
jag kunde tillverka den utav erfarenhet och det var nog det roligaste jag gjort under det här året i Rudbeck. 
 

2013-06-10 | 11:26:32 | my art | 0 Kommentarer


comments



Kommentera inlägget här:

Namn:
remember me

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback