Julgranskottar DIY~

Här är ett enkelt pyssel tills nästa gång ganen skall pyntas!
Jag plockade en liten kasse nedfallna tallkottar under trädet i vår hästhage. Med dessa kan man dekorera på väldigt många möjliga sätt (vara kreativ till dukningen, sätta ihop till dörrkrans eller sprida ut dem lite hur man vill) men eftersom att jag inte hunnit införskaffa mig så många julgranskulor eller kommit på ett bra tema för min gran, så använde jag kottarna till det istället. Man skruvar helt enkelt bara i små skruvöglor i kottarna och trär en tråd eller ett fint band igenom. Snabbt, enkelt och jättefint tycker jag!
Jag sprayfärgade även mina kottar lite lätt med vit hobbyfärg på en bit avstånd så att de såg extra juliga och frostiga ut - detta fångade inte min kamera upp av någon anledning men fint blev det, det lovar jag.

 
 

2015-12-25 | 19:08:09 | general blog | 0 Kommentarer


comments



Kommentera inlägget här:

Namn:
remember me

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback